Kjøpsbetingelser
Innholdsfortegnelse:
generelt
- Partene
- Gjennomføring av kjøp i Nettbutikken
- Bestillings- og avtaleprosess
- Opplysninger gitt i nettbutikken
- Priser
- Betaling
- Levering og forsinkelse
- Undersøkelse av produktene
- Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)
- Garanti
- Angrerett
- Personopplysninger
- Tvister
Generelt
Disse kjøpsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.redcordshop.no til forbrukere. Kjøpsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Er du under 18 år må du få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse kjøpsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, brev, e.l.
1. Partene
Selger Firmanavn: Redcord AS
Kontaktadresse: Teknologiveien 11, 4846 Arendal, Norway
E-post: redcord@recdord.com
Telefonnummer: +47 370 30000
Organisasjonsnummer: NO 960 304 977
*Selger blir i det følgende benevnt “vi” eller “oss”.
Kjøper er: den person som er foretar bestillingen, og blir i det følgende benevnt “du”, “deg”, “din” eller “ditt”.
2. Gjennomføring av kjøp i Nettbutikken
For at du skal føle deg trygg på hvordan du bestiller fra vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen under "Slik handler man"
3. Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 10. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.
Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 4.
Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunktet, som ikke skyldes feil, får ikke tilbakevirkende kraft. Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse, eller feil på automatiske beregninger av pris, kan vi slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen oppdages.
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.
4.Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Bilder på sidene våre kan i noen tilfeller avvike fra produktets reelle utseende.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
5. Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
For bestillinger til Svalbard vil mva bli trukket fra denne totalkostnaden.
All handel over 1.000,- mva er fraktfritt. All handel under 1.000,- mva blir belastet med en frakt/håndteringskostnad etter postens satser.
6. Betaling
Vi kan kreve betaling for varen ved tidspunktet for bestilling. Alle våre transaksjoner foregår i norske kroner. Kjøpesummen kan du betale med Visa, MasterCard, faktura og med Vipps.
Les mer om betalingsalternativene her.
7.Levering og forsinkelse
Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Informasjon om mulige fraktalternativer vises før betaling. Leveringstid avhenger av valgt fraktalternativ og avstand fra selgers lager til kjøper. Alle leveringstider må anses å være veiledende og kan avvike noe i forbindelse med høytider, helligdager og andre ekstraordinære hendelser.
Vi kan kun sende varer til adresser i Norge inkludert Svalbard.
Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.
8. Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
9. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)
Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse.
Melding om feil og mangler ved produktene kan leveres til oss via "Kontakt oss" med å opprette en sak, eller sendes til oss skriftlig på følgende e-mail adresse: redcord@redcord.com. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist.
Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss for inspeksjon eller feilretting.
Retten til å reklamere følger gjeldende lover og regler. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 11.
10. Garanti
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
11. Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Angrerettskjema sendes enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene. Du kan også lastes ned her: Angrerettskjema
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må varene være ubrukt og returneres i en uskadd forpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med.
Vi tilbakebetaler dine beløpet/oppdatere din faktura så snart din returen ankommer vårt lager og er ferdig behandlet.
Du betaler selv returporto. Det oppfordres til at eventuelle angrerettvarer sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider. Da har du full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss.
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss et uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.
12. Personopplysninger
Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det.
Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:
- du har samtykket i utleveringen, eller
- når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
- I lovbestemte tilfelle.
Lese mer om personopplysninger på Personvernerklæring.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du opprette en sak via "Kontakt oss" eller sende en e-post til redcord@redcord.com.
13. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett.