Spørsmål og svar
Klarna kundeservice telefonnummer: +47 21 01 89 91 (mandag - torsdag 08:00 - 20:00, fredag 08:00 - 18:00)
chatte på https://www.klarna.com/no/kundeservice/
1. Hvorfor kan jeg ikke se faktura (betale senere) som betalingsmetode I kassen?
I kassen vil Klarna vise faktura som betalingsmetode så lenge Klarna kan tilby faktura for kundens bestilling. Når du ikke ser faktura som betalingsalternativ i kassen, skyldes det vanligvis to årsaker:
- Du har oppgitt en annen adresse enn den som er registrert i folkeregisteret, som resulterer i at Klarna ikke kan tilby faktura grunnet svindelrisiko.
- Du ble ikke godkjent for faktura etter kredittsjekken. I slike tilfeller kan du prøve med et lavere beløp. Kredittsjekken er alltid individuell, og om du ønsker mer informasjon om hvorfor de ikke ble godkjente, må du kontakte Klarna sin kundeservice for mer informasjon selv.
Klarna sin kundeservice kan nås ved å ringe +47 21 01 89 91 (mandag - torsdag 08:00 - 20:00, fredag 08:00 - 18:00, eller via chatten på https://www.klarna.com/no/kundeservice/
2. Hvordan får jeg tilsendt faktura?
Fakturaen sendes via e-post. Du finner også fakturaen ved å logge inn her, eller I Klarna-appen. I Klarna-appen kan du også flytte frem forfallsdatoen, dersom du f.eks. ikke har mottatt bestillingen og forfallsdatoen nærmer seg.
3. Jeg husker ikke om jeg har betalt fakturaen. Hva kan jeg gjøre?
Du kan enkelt sjekke hvilke fakturaer som er betalt ved å logge inn her, eller I Klarna-appen. Husk at det kan ta noen virkedager fra du gjør betalingen, til den registreres hos Klarna.
4. Kan jeg utsette forfallsdato på fakturaen min?
Ja, dette gjøres enkelt ved å logge inn her, eller I Klarna-appen.
5. Fakturabeløpet stemmer ikke. Hva skal jeg gjøre?
Du skal selvfølgelig ikke betale fakturaen, desom den ikke viser sammen beløp som du og vi kom overens om. Ta kontakt med oss og be oss korrigere fakturaen. Du skal også hold Klarna oppdaterte om situasjonen, slik at Klarna kan holde fakturaen fryst I mellomtiden. Det gjør du ved å logge inn her, eller I Klarna-appen. og trykke på "Rapporter et problem"./p>
6. Kan jeg motta faktura i EHF-format?
Hvis du vil motta EHF-format fakturaer, bør du sende oss en bestillings-e-post til redcord@redcord.com, slik at vi kan hjelpe deg med å opprette ordre i systemet vårt og sende deg EHF-fakturaen. Informasjonen vi trenger i denne e-postadressen er:
- Navn og antall til produkter du vil kjøpe
- Bedriftnavn og organisasjonsnummer
- Leveringsadresse
- Addresse eller e-post der EHF-faktura skal sendes
- Navn, e-postaddresse og telefonnummer til kontaktperson i bedrift - vi sender ordrebekreftelse, sporingsinformasjon osv. til denne personen.
- Vil du / din bedrift motta vårt nyhetsbrev med informasjon om nye produkter, tilbud og sikkerhetsvarsel etc. ?
OBS: Et ekstra administrasjonsgebyr på NOK 69 gjelder hvis vi bestiller for deg.
1. Når vil jeg bli tilbakebetalt? Hvor lang tid tar det?
Så snart din returnen ankommer vårt lager og returen er ferdig behandlet, vil vi tilbakebetaler dine beløp. Det tar vanligvis 10 – 14 dager hvis du betalt via Klarna.
2. Hvorfor trenger Klarna bankopplysningene mine for tilbakebetaling?
Grunnen til at Klarna trenger denne informasjonen, er at Klarna vil forsikre dem om de betaler tilbake pengene til rett person. Klarna vil kun bruke disse opplysningene for å gjennomføre tilbakebetlingen til deg.
1. Jeg har foretatt et kjøp, men ikke motta leveransen og ønsker å kansellere bestillingen. Hva gjør jeg?
Du kan kansellere din bestilling hvis ordren ikke er pakket, dvs “ikke behandlet”. Ring på telefon 37 03 00 00 (mandag - fredag 09:00 - 14:00), sende oss en henvendelse på "Kontakt oss", eller send en e-post til redcord@redcord.com. Husk å oppgi ordrenummer som du finne i ordrebekreftelsen du fikk tilsendt ved gjennomført bestilling. Hvis du vil kansellere deler av bestillingen, må du i tillegg gi beskjed om hviken produkter du vil kansellere fra bestillingen.
Hvis ordren din allerede er pakket eller sendt, kan du ikke kansellere bestillingen. Du kan angrerett kjøpet din i stedet. Følg instruksjonene våre om hvordan du angrerett kjøp som er beskrevet i "Bytte/Retur" her.
2. Hvordan returnerer jeg ordren min?
Vennligst følg instruksjonene våre om hvordan du angrerett kjøp som er beskrevet i "Bytte/Retur" her.
3. Jet har fått feil varer. Hva gjør jeg nå?
Vennligst følg instruksjonene våre om reklamasjon some r beskrevet i “Reklamasjon” her.
1. Jeg ønsker å bestille opphengsbeslag og skruer til Redcord Trainer (tidligere kalt Terapimaster), hvor bestiller jeg?
https://www.redcordshop.no/products/opphengsbeslag-standard
2. Jeg ønsker å bestille et ekstra sett med oppheng/skruer til min Redcord Mini slynge, hvor bestiller jeg?
Du kan også bruke disse opphengene til Mini og AXIS som er hvite, litt mer diskre og mindre synlige i taket (kommer i par) med skruer:
https://www.redcordshop.no/products/oppheng-til-redcord-axis-mini-og-lite
3. Jeg har en eldre Terapimaster, men tauet er slitt og stroppene er sydd fast og jeg ønsker å kjøpe Powergrip og bred slynge, kan jeg bytte tau?
Du kan bytte tauet i både ny Redcord Trainer eller den eldre modellen Terapimaster ved å kjøpe taupakke, hvis du har Terapimaster gjør taupakken Traineren oppdatert og enklere å bruke med karabinkroker i enden på tauet, slik at du enkelt kan variere mellom stropper, Powergrip og bred eller smal slynge: https://www.redcordshop.no/products/taupakke
4. Hvor lang er normalt leveringstiden fra jeg bestiller?
Leveringstid er normalt mellom 4-6 dager.
5. Hva er anbefalt monteringshøyde?
Anbefalt monteringshøyde for Redcord Mini, Trainer og AXIS er mellom 220 og 260cm.
6. Hva er forskjellen på Redcord Mini og LITE?
Begge er enkle å ta med seg på reise og kan henges opp hjemme, eller du kan ta med deg ut å henge over for eksempel en gren, eller et fotballmål for å trene utendørs eller på reise. Du kan også trene på skrått ut i fra en dør med Doorfix festeannordning.
Fordelen med Mini er lengre tau, ca.5 m.der LITE har kun 2,5 m.pr.tau. Dette gjør imidlertid vekten og prisen på LITE veldig gunstig spesielt for dem som reiser mye. Taulåsen er også litt forskjellig men begge to er enkle i bruk.
Se sammenligning av våre slyngeapparater her:
7. Selger dere Redcord produkter i andre land enn Norge?
Redcord er et internasjonalt firma, med over 30 distributører i hele verden. En oversikt over våre distributører finner du her
8. Hvordan bytter jeg tau i Redcord Trainer (tidligere kalt Terapimaster)?
9. Hva er det som skiller Redcord AXIS fra Redcord Trainer?
Redcord AXIS er vårt slyngetreningsapparat som muliggjør roterende bevegelser, da det består av et tau som går igjennom to trinser. Record Trainer består av to tau og rotasjoner ikke mulig. Med AXIS øker kravene til muskulær kontroll og større variasjon i øvelsene.
10. Jeg går jevnlig til fysioterapeut, men ønsker å trene hjemme. Hva slags apparat bør jeg velge?
Ønsker du en treningspartner for resten av livet og et lite treningsstudio hjemme, anbefaler vi å kjøpe Redcord Trainer. Redcord Trainer er vårt originale slyngetreningsapparat. Bestill din Trainer her.
Skulle tauene bli slitt kan de enkelt byttes med taupakke. Redcord Mini er vårt portable apparat, og som vi ofte kaller vår reisevariant.Bestill din taupakke her.
11. Redcord Mini slynge er også et veldig godt og litt rimeligere alternativ, du kan gjøre de samme slyngeøvelsene som i Trainer, men kan ikke justere tauene mens du ligger i slyngen og trener.
Redcord Mini pakke er en meget bra pakke vi har satt sammen der du i tillegg til Mini slyngen og stroppene også får med bred slynge og PowerGrip.
12. Hva gjør jeg når jeg har lest sikkerhetsvarselet og ser at det er en reklamasjonssak?
Ta bilde av stroppene, slyngene og send til redcord@redcord.com med ditt navn, din adresse og telefonnummer. Vi vil da ut ifra bildene se om du har krav på nytt utstyr og sender deg svar på epost og eventuelt nytt utstyr.
Les mer om sikkerhetsvarsel/reklamasjon her
13. Kan jeg vaske Redcord stropper eller den brede slyngen i vaskemaskinen?
Hvordan rengjør slynger/stropper riktig:
• Du kan vaske slyngene i vaskemaskin med program opp til 60oC med vanlig vaskepulver
• Du kan rengjøre stropper/slynger med en myk børste og lunkent såpevann<
• Du kan tørke slyngene i normal romtempretur på et sted de ikke er eksponert for direkte sollys
• IKKE bruk skyllemiddel ved vask/rengjøring av stropper
• IKKE bruk bensin og andre flekkfjerningsmidler for rengjøring
• IKKE desinfiser med varm damp
• IKKE bruk tørkeskap
Les mer om vedlikehold her
14. Jeg har ingen mulighet til å henge opp Mini slyngen min i tak, men har sett bilde av noen som trener i en Mini ut i fra en dør, hva slags utstyr trenger jeg da?
Du kan bestille en Doorfix, der kan du henge opp Mini og trene på skrått ut i fra døren. Doorfix festes enkelt ved at man legger begge tauene over dørbladet og lukker igjen døren slik at STOP skiltet vises fra utsiden. Man trener da enkelt på skrå ut ifra døren.
Les mer og bestill Doorfix i vår nettbutikk
15. Min Trainer begynner å bli gammel, hvordan kan jeg sjekke sikkerheten ?
Les mer om hvordan du utfører sikkerhetstest her:
Sikkerhetsinformasjon vedlikehold og sikkerhetstest.pdf
16. Hva gjør jeg om takhøyden min er høyere enn 260?
For Trainer har vi et takoppheng for høyere tak. Dette er tilgjengelig på vår nettbutikk. Vi har takoppheng for tak fra 266-327cm høyde og vi tilbyr også tilleggslengde for tak fra 328-427cm høyde.
17. Hva er anbefalt lengde mellom to Trainere?
Vi har et floorplan for Trainere som viser anbefalt lengde mellom Trainere.
18. Hvor ofte skal jeg utføre sikkerhetstest på produktene jeg har kjøpt?
VI anbefaler at sikkerhetstest blir utført hver måned.
19. Kan du bruke strikk med Mini?
Nei dessverre så er dette ikke mulig. Mini bruker kun tau og slynger. Om du ønsker å bruker strikk også anbefaler vi heller Trainer. Vær obs på at trening med strikk skal kun utføres når du har fått opplæring i dette av en fysioterapeut.
20. Jeg har kjøpt en Trainer men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal trene?
Vi tilbyr noen kurs for hjemmetrening på vår klinikk på Høvik. Kontakt oss gjerne om dette kunne være interessant. Når det gjelder trening med Trainer er det viktig å vurdere hvorfor den ble kjøpt. Er produktet anbefalt av din fysioterapeut for bestemte øvelser, så snakker du med fysioterapeut for en oversikt over øvelser som passer for akkurat deg. Om du har kjøpt en trainer for vanlig trening kan du benytte deg av vår APP og øvelsesplakat som følger med i pakken.
21. Hva er garanti på Redcord produkter?
Garantitid på Redcord produkter varierer. De fleste av produktene har 12 måneders garantitid fra leveringsdato. Garantitid på Redcord stimula+ er 24 måneder fra leveringsdato, og garantitid på Redcord Glidende Takoppheng med 3 traverser er 5 år fra leveringsdato. Grantien er kun gyldig hvis det er en produksjonsfeil. Feil bruk og alminnelig slitasje er ikke kvalifisert til å kreve.
1. Fakturabeløpet stemmer ikke. Hva skal jeg gjøre?
Du skal selvfølgelig ikke betale fakturaen, desom den ikke viser sammen beløp som du og vi kom overens om. Ta kontakt med oss og be oss korrigere fakturaen. Du skal også hold Klarna oppdaterte om situasjonen, slik at Klarna kan holde fakturaen fryst I mellomtiden. Det gjør du ved å logge inn her, eller i Klarna-appen, og trykke på "Rapporter et problem".
2. Hvordan kan jeg handle som firma/bedrift?
Prosedyrene for kjøp som selskap er beskrevet i denne artikkelen Hvordan du kjøpe som firma/bedrift.