Redcord Shop
0,-
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Spørsmål og svar

 

Klarna kundeservice telefonnummer: +47 21 01 89 91 (mandag - torsdag 08:00 - 20:00, fredag 08:00 - 18:00)

chattehttps://www.klarna.com/no/kundeservice/

 

 

 

I kassen vil Klarna vise faktura som betalingsmetode så lenge Klarna kan tilby faktura for kundens bestilling. Når du ikke ser faktura som betalingsalternativ i kassen, skyldes det vanligvis to årsaker:

  • Du har oppgitt en annen adresse enn den som er registrert i folkeregisteret, som resulterer i at Klarna ikke kan tilby faktura grunnet svindelrisiko.
  • Du ble ikke godkjent for faktura etter kredittsjekken. I slike tilfeller kan du prøve med et lavere beløp. Kredittsjekken er alltid individuell, og om du ønsker mer informasjon om hvorfor de ikke ble godkjente, må du kontakte Klarna sin kundeservice for mer informasjon selv.

Klarna sin kundeservice kan nås ved å ringe +47 21 01 89 91 (mandag - torsdag 08:00 - 20:00, fredag 08:00 - 18:00, eller via chatten på https://www.klarna.com/no/kundeservice/

 

Fakturaen sendes via e-post. Du finner også fakturaen ved å logge inn her, eller I Klarna-appen. I Klarna-appen kan du også flytte frem forfallsdatoen, dersom du f.eks. ikke har mottatt bestillingen og forfallsdatoen nærmer seg.

 

Du kan enkelt sjekke hvilke fakturaer some r betalt ved å logge inn her, eller I Klarna-appen. Husk at det kan ta noen virkedager fra du gjør betalingen, til den registreres hos Klarna.

 

Ja, dette gjøres enkelt ved å logge inn her, eller I Klarna-appen.

 

Du skal selvfølgelig ikke betale fakturaen, desom den ikke viser sammen beløp som du og vi kom overens om. Ta kontakt med oss og be oss korrigere fakturaen. Du skal også hold Klarna oppdaterte om situasjonen, slik at Klarna kan holde fakturaen fryst I mellomtiden. Det gjør du ved å logge inn her, eller I Klarna-appen. og trykke på "Rapporter et problem"./p>

 

Hvis du vil motta EHF-format fakturaer, bør du sende oss en bestillings-e-post til redcord@redcord.com, slik at vi kan hjelpe deg med å opprette ordre i systemet vårt og sende deg EHF-fakturaen. Informasjonen vi trenger i denne e-postadressen er:

  • Navn og antall til produkter du vil kjøpe
  • Bedriftnavn og organisasjonsnummer
  • Leveringsadresse
  • Addresse eller e-post der EHF-faktura skal sendes
  • Navn, e-postaddresse og telefonnummer til kontaktperson i bedrift - vi sender ordrebekreftelse, sporingsinformasjon osv. til denne personen.
  • Vil du / din bedrift motta vårt nyhetsbrev med informasjon om nye produkter, tilbud og sikkerhetsvarsel etc. ?

 

 

Så snart din returnen ankommer vårt lager og returen er ferdig behandlet, vil vi tilbakebetaler dine beløp. Det tar vanligvis 10 – 14 dager hvis du betalt via Klarna.

 

Grunnen til at Klarna trenger denne informasjonen, er at Klarna vil forsikre dem om de betaler tilbake pengene til rett person. Klarna vil kun bruke disse opplysningene for å gjennomføre tilbakebetlingen til deg.

 

 

Du kan kansellere din bestilling hvis ordren ikke er pakket, dvs “ikke behandlet”. Ring på telefon 37 03 00 00 (mandag - fredag 08:00 - 16:00), sende oss en henvendelse på "Kontakt oss", eller send en e-post til redcord@redcord.com. Husk å oppgi ordrenummer som du finne i ordrebekreftelsen du fikk tilsendt ved gjennomført bestilling. Hvis du vil kansellere deler av bestillingen, må du i tillegg gi beskjed om hviken produkter du vil kansellere fra bestillingen.

Hvis ordren din allerede er pakket eller sendt, kan du ikke kansellere bestillingen. Du kan angrerett kjøpet din i stedet. Følg instruksjonene våre om hvordan du angrerett kjøp som er beskrevet i "Bytte/Retur" her.

 

Vennligst følg instruksjonene våre om hvordan du angrerett kjøp som er beskrevet i "Bytte/Retur" her.

 

Vennligst følg instruksjonene våre om reklamasjon some r beskrevet i “Reklamasjon” her.

 

 

https://www.redcordshop.no/products/opphengsbeslag-standard

Du kan også bruke disse opphengene til Mini, LITE og AXIS som er hvite, litt mer diskre og mindre synlige i taket (kommer i par) med skruer:

https://www.redcordshop.no/products/oppheng-til-redcord-axis-mini-og-lite

 

Du kan bytte tauet i både ny Redcord Trainer eller den eldre modellen Terapimaster ved å kjøpe taupakke, hvis du har Terapimaster gjør taupakken Traineren oppdatert og enklere å bruke med karabinkroker i enden på tauet, slik at du enkelt kan variere mellom stropper, Powergrip og bred eller smal slynge: https://www.redcordshop.no/products/taupakke

 

Leveringstid er normalt mellom 4-6 dager.

 

Anbefalt monteringshøyde for Redcord Mini, Trainer, LITE og AXIS er mellom 220 og 260cm.

 

Begge er enkle å ta med seg på reise og kan henges opp hjemme, eller du kan ta med deg ut å henge over for eksempel en gren, eller et fotballmål for å trene utendørs eller på reise. Du kan også trene på skrått ut i fra en dør med Doorfix festeannordning. 

Fordelen med Mini er lengre tau, ca.5 m.der LITE har kun 2,5 m.pr.tau. Dette gjør imidlertid vekten og prisen på LITE veldig gunstig spesielt for dem som reiser mye. Taulåsen er også litt forskjellig men begge to er enkle i bruk.

Se sammenligning av våre slyngeapparater her:

 

Redcord er et internasjonalt firma, med over 30 distributører i hele verden. En oversikt over våre distributører finner du her

 

Redcord AXIS er vårt slyngetreningsapparat som muliggjør roterende bevegelser, da det består av et tau som går igjennom to trinser. Record Trainer består av to tau og rotasjoner ikke mulig. Med AXIS øker kravene til muskulær kontroll  og større variasjon i øvelsene.

 

Ønsker du en treningspartner for resten av livet og et lite treningsstudio hjemme, anbefaler vi å kjøpe Redcord Trainer. Redcord Trainer er vårt originale slyngetreningsapparat. Bestill din Trainer her.

Skulle tauene bli slitt kan de enkelt byttes med taupakke. Redcord Mini er vårt portable apparat, og som vi ofte kaller  vår reisevariant.Bestill din taupakke her.

 

Redcord Mini pakke er en meget bra pakke vi har satt sammen der du i tillegg til Mini slyngen og stroppene også får med bred slynge og PowerGrip.

Les mer om Mini pakke

 

Ta bilde av stroppene, slyngene og send til redcord@redcord.com med ditt navn, din adresse og telefonnummer. Vi vil da ut ifra bildene se om du har krav på nytt utstyr og sender deg svar på epost og eventuelt nytt utstyr.

Les mer om sikkerhetsvarsel/reklamasjon her

 

Hvordan rengjør slynger/stropper riktig:

• Du kan vaske slyngene i vaskemaskin med program opp til 60oC med vanlig vaskepulver

• Du kan rengjøre stropper/slynger med en myk børste og lunkent såpevann<

• Du kan tørke slyngene i normal romtempretur på et sted de ikke er eksponert for direkte sollys

• IKKE bruk skyllemiddel ved vask/rengjøring av stropper

• IKKE bruk bensin og andre flekkfjerningsmidler for rengjøring

• IKKE desinfiser med varm damp

• IKKE bruk tørkeskap

Les mer om vedlikehold her

 

Du kan bestille en Doorfix, der kan du henge opp både Mini og LITE og trene på skrått ut i fra døren. Doorfix festes enkelt ved at man legger begge tauene over dørbladet og lukker igjen døren slik at STOP skiltet vises fra utsiden. Man trener da enkelt på skrå ut ifra døren.

Les mer og bestill Doorfix i vår nettbutikk

 

Les mer om hvordan du utfører sikkerhetstest her:

Sikkerhetsinformasjon vedlikehold og sikkerhetstest.pdf

 

For Trainer har vi et takoppheng for høyere tak. Dette er tilgjengelig på vår nettbutikk. Vi har takoppheng for tak fra 266-327cm høyde og vi tilbyr også tilleggslengde for tak fra 328-427cm høyde.

 

Vi har et floorplan for Trainere som viser anbefalt lengde mellom Trainere.

Se her

 

VI anbefaler at sikkerhetstest blir utført hver måned.

 

Nei dessverre så er dette ikke mulig. Mini bruker kun tau og slynger. Om du ønsker å bruker strikk også anbefaler vi heller Trainer. Vær obs på at trening med strikk skal kun utføres når du har fått opplæring i dette av en fysioterapeut.

 

I 2011-2017 hadde vi en kampanje på disse produktene. Dette dekkes dessverre ikke lenger av garantien. Vi tilbyr deg heller 20% rabatt på nye slinger om du leverer den gamle til oss. Ta gjerne kontakt med oss for å benytte deg av denne rabatten!

 

Vi tilbyr noen kurs for hjemmetrening på vår klinikk på Høvik. Kontakt oss gjerne om dette kunne være interessant. Når det gjelder trening med Trainer er det viktig å vurdere hvorfor den ble kjøpt. Er produktet anbefalt av din fysioterapeut for bestemte øvelser, så snakker du med fysioterapeut for en oversikt over øvelser som passer for akkurat deg. Om du har kjøpt en trainer for vanlig trening kan du benytte deg av vår APP og øvelsesplakat som følger med i pakken.

 

Garantitid på Redcord produkter varer i 24måneder fra leveringsdato. Redcord tau, slynger og strikk bør byttes ut hvert 5 år.

 

 

Du skal selvfølgelig ikke betale fakturaen, desom den ikke viser sammen beløp som du og vi kom overens om. Ta kontakt med oss og be oss korrigere fakturaen. Du skal også hold Klarna oppdaterte om situasjonen, slik at Klarna kan holde fakturaen fryst I mellomtiden. Det gjør du ved å logge inn her, eller i Klarna-appen, og trykke på "Rapporter et problem".

 

Prosedyrene for kjøp som selskap er beskrevet i denne artikkelen Hvordan du kjøpe som firma/bedrift.

 

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke