Hvordan handle
Hos oss handler du enkelt og sikkert. Her kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som gjest. Det betyr at du ikke logger inn, men kun registrerer epost og leveringsinformasjon. Alle bestillinger du gjør som "gjest" vil fremdeles være registrert på eposten og du kan dermed når som helst opprette profil og få tilgang til tidligere bestillinger.
Gjennom vår søkefunksjon kan du enkelt lete frem produktene du er interessert i. Du kan også se gjennom produkter etter kategorier.
Når du finner en vare du vil ha, klikker du på kjøp og den legges i din handlekurv.
Linken til handlekurven din finner du oppe i høyre hjørne.
Velg leveringsalternativ som passer best for deg.
Sjekk at informasjonen som ligger på ordren stemmer. Navn, adresse, telefonnummer og e-post adresse må sjekkes. Hvis alt er OK, velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.
Vi er opptatt av at det skal være enkelt og trygt å handle hos oss. I Redcord nettbutikk kan du betale med Visa, MasterCard, faktura og med Vipps.
Klarna
Vi bruker Klarna som betalingstjeneste for å gjøre det så enkelt som mulig for deg. Med Klarna kan du utsette betalingen, dele den opp eller betale med en gang.
- Klarna betale direkte med kort (Betal nå):
Du kan betale med Visa eller MasterCard.
Alle kort transaksjoner sendes kryptert gjennom Klarna. Du kan derfor trygt betale uten å være redd for at din kortinformasjon kan komme på avveie. Ordrens pålydende beløp på kortet ved bestilling. Når varene sendes fra vårt lager trekkes pengene fra konto. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode.
OBS: Du kan se to kortbetalingsalternativer:
Alternativet med Klarna-symbolet lagrer kortinformasjonen for fremtidige kjøp, mens alternativet uten Klarna-symbolet så trenger at denne informasjonen og fylles ut hver gang den brukes. Begge disse alternativene skaper samme type bestillinger og håndteres på samme måte av Klarna.
Kortnummer lagres ikke av Redcord etter gjennomført transaksjon. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte fra din konto. Om vi er utsolgt for en eller flere varer vil beløpet bli refundert av Klarna.
- Klarna betale med faktura (Betal senere):
Prøv først, betal senere. Vi tilbyr betaling med faktura I samarbeid med Klarna. Når du har funnet noe du liker, fyller du inn opplysninger i handlekurven og fullfører kjøpet. Du trenger ikke oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene. Betalingsfristen er 30 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 30 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.
Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.
Faktura sendes til deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.
Du kan også laste ned din faktura på Klarna sine hjemmesider eller i Klarna app.
Les mer om dette betalingsalternativet her .
- Klarna dele opp betaling:
Dele opp betaling: Når du fullfører ditt kjøp i kassen, velger du hvordan du vil dele opp dine kjøp. Med Klarna-konto kan du delbetale i ditt eget tempo. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling.
Les mer om dette betalingsalternativet her.
OBS: Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk for at du skal kunne utsette eller dele opp betalingen. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.
Vipps
Vi tilbyr også Vipps som en av betalingsløsningene. Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Alt du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Dersom ordren blir kansellert før den er sendt, så blir reservasjonen på kortet fjernet.
Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Helt kortfritt
Normalt vil du motta din forsendelse 3-6 virkedager etter bestilling. I noen tilfeller kan leveringen ta lengre tid, Dette kan være på grunn av stor pågang ved store bestillinger, eller at posten har forsinkelser hos seg. Bor du langt opp i nord kan du gjerne beregne 1-2 dager ekstra på forsendelsestiden. Merk at posten ikke kjører på lørdager og søndager.
Sporing: Dersom ordren din sendes som pakke med sporing, så mottar du et sporingsnummer på e-post eller telefon. Får du ingen e-post med sporingsnummer, betyr det at forsendelsen er sendt med A-post direkte til postkassen din eller at e-posten har havnet som søppelpost i din mailboks. Sporing aktiveres når posten har hentet pakken og registrert den i sitt system.
Leveringsalternativer
Dersom pakken passer i en postkasse vil pakken sendes som A-post.
Om pakken er for stor, eller tung til å sendes som A-post vil den bli sendt som servicepakke. I disse tilfellene vil det bli opprettet et sporingsnummer. Pakken sendes da til ditt lokale postkontor og du må hente ut pakken innen 7 dager etter ankomst.
(Fra og med 1. oktober 2022 endres hentefrist for pakker som hentes i Post i Butikk (eksl. Norgespakken) og i Pakkeboks fra 14 til 7 dager. Hvis du har behov for at pakken ligger lenger kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefrist fra 7 til 14 dager i Posten-appen eller via sms).
Hvis du ønsker at forsendelsen din skal være levert på døren - kan du velge hjemlevering som leveringsalternativ. Pakker leveres på døren mellom kl 08-17 eller kl 17-21, basert på postnummer. Du får melding på sms eller epost om pakken som er på vei, og med informasjon om forventet leveringsdag. Mottaker får muligheter for å endre utleveringsdato eller å gi Posten fullmakt til at pakken kan settes igjen for egen risiko hvis en ikke er hjemme ved levering. (Lese mer om hjemlevering her.)
Handler du som bedriftskunde kan du velge "Bedriftspakke" og belastes frakt etter valgt leveringsmåte.
Feil / Skade på leveransen
Dersom du er så uheldig å ha mottatt en defekt, eller mangelfull vare, ber vi deg kontakte oss via e-post eller under "Kontakt oss". så retter vi opp i dette så fort som mulig.
Om ytre emballasje er skadet på forsendelsen når du henter den på utleveringsstedet, skal forsendelsen sjekkes på stedet. Er innholdet skadet, fylles det ut et skademeldingsskjema som sendes inn til Posten sammen med den skadde varen. Posten behandler deretter saken.
Om du oppdager at varen er skadet etter du har kommet hjem, tar du et bilde av skaden og sender til Redcord på e-post. Vi vil da ta dette videre med Posten, ikke send den skadde varen i retur før vi ber om det.
Du har alltid rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du mottok varene. Om du angrer på kjøpet ditt skal du følg disse trinnene:
(1) Gi beskjed til Redcord om at du vil benytte angreretten. Du kan Ring på telefon 37 03 00 00 (mandag og onsdag 08:30 -15:00, tirsdag, torsdag og fredag 12:30 - 15:00), sende oss en henvendelse på "Kontakt oss", eller direkte send en e-post til redcord@redcord.com. Opplys oss om følgende detaljer:
- Ordrenummer
- Hvilke varer som skal krediteres
Du kan velge selv hvordan du gir oss beskjed om dette, men vi anbefaler skriftlig dokumentasjon.
(2)Fyll ut angrerettskjemaet som er inkludert i din e-post sendt fra oss. Du kan også laste ned angrerettskjema her.
(3) Utfylt angrerettskjemaet og sendes det sammen med varene til følgende adresse:
Redcord AS
Teknologiveien 11, 4846 Arendal
Husk på å spare sporingsnummeret for varene du har levert tilbake.
(4)Hvis du valgte faktura som betalingsmetode og ikke har betalt fakturaen ennå, bør du logg inn her eller i Klarna-appen, og gå til fakturaen knyttet til varene du vil returnere. Klikk på “Rapporter en retur” og bekreft. Når vi har mottatt og registrert returen, vil fakturaen din bli oppdatert. En bekreftelse vil bli utsendt via e-post.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må varene være ubrukt og returneres i en uskadd forpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med.
Vi tilbakebetaler dine beløpet/oppdatere din faktura så snart din returen ankommer vårt lager og returen er ferdig behandlet.
Du betaler selv returporto. Det oppfordres til at eventuelle angrerettvarer sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider. Da har du full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss.
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss et uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.
Har du valgt faktura som betalingsmåte anbefaler vi deg å logge inn på www.klarna.no og forlenge forfallsdatoen, da vil du kunne unngå gebyr fra Klarna.
Tilbakebetaling etter retur:
Med Klarna:
- Korbetaling: Klarna vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort. Du blir kontaktet om de trenger bankopplysninger.
- Faktura: Du finner fakturaen I Klarna-appen. Du kan også logge deg inn på klarna.no for å få opp din oppdaterte faktura. Du blir kontaktet om de trenger bankopplysninger for kreditering.
Ta kontakt med Klarna hvis du har spørsmål vedrørende tilbakebetalingen. Klarna sin kundeservice kan nås ved å ringe +47 21 01 89 91 (mandag- torsdag 08:00 – 20:00, fredag 08:00 – 18:00), eller via chatten på https://www.klarna.com/no/kundeservice/
Med Vipps:
Dersom ordren er betalt med Vipps, så blir beløpet refundert fra Vipps til deg ved kreditering.
Du kan kansellere din bestilling hvis ordren ikke er pakket, dvs «ikke behandlet». Ring 37 03 00 00 (mandag - fredag 09:00 - 14:00), sende oss en henvendelse på "Kontakt oss", eller send en e-post til redcord@redcord.com. . Husk å oppgi ordrenummer som du finner i ordrebekreftelsen du fikk tilsendt ved gjennomført bestilling.
Hvis du vil kansellere deler av bestillingen, må du i tillegg gi beskjed om hvilke produkter du vil kansellere fra bestillingen.
Hvis ordren din allerede er pakket eller sendt, kan du ikke kansellere bestillingen. Du kan angrerett kjøpet din i stedet. Følg instruksjonene våre om hvordan du angrerett kjøp som er beskrevet i "Bytte/Retur".
Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse.
Melding om feil og mangler ved produktene kan leveres til oss via "Kontakt oss" med å opprette en sak, eller sendes til oss skriftlig på følgende e-mail adresse: redcord@redcord.com. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist.
Hvis du valgte faktura som betalingsmåte og ikke har betalt fakturaen ennå, anbefaler vi at du gjør Klarna oppmerksom på situasjonen, slik at Klarna kan fryse fakturaen i mellomtiden. Det kan du gjøre ved å logge inn her eller i Klarna-appen, og trykke på «Rapporter et problem».
Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss for inspeksjon eller feilretting.
Retten til å reklamere følger gjeldende lover og regler.Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 11.